fbpx

ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ – ΑΓΟΡΑ

ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ – ΑΓΟΡΑ

Τα μεγάλα λάθη όταν αγοράζεις μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα

Σε μια μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα , τίποτα απολύτως δεν είναι δεδομένο.

Προφανώς ό,τι γράφουμε παρακάτω είναι βασισμένο σε εμπειρίες που έχουμε ζήσει εμείς οι ίδιοι, είτε σε προσωπικό επίπεδο, είτε στο άμεσο φιλικό μας περιβάλλον.

Οπότε πρόθεσή μας δεν είναι να σας το παίξουμε έξυπνοι (αφού ήδη την έχουμε κάνει την πατάτα και εμείς…), αλλά να σας βοηθήσουμε να αποφύγετε να κάνετε τα ίδια λάθη.

Όοοοσο περνάει από το χέρι μας βέβαια, διότι το συγκεκριμένο λάθος που θα μας απασχολήσει σε αυτό το κείμενο, επαναλαμβάνεται διαρκώς, ακόμα και από ανθρώπους που ήδη την έχουν πατήσει πολλές φορές!

Μιλάμε φυσικά για την αγορά της λάθος μεταχειρισμενης μοτοσυκλετας. Λάθος μοτοσυκλέτα, όχι με βάσει τον τύπο , το μοντέλο ή την μάρκα, αλλά με βάσει την τσέπη μας.

Όλα ξεκινούν στραβά από το γεγονός ότι έχεις 1000€ στην τσέπη και κοιτάς στις αγγελίες μοτοσυκλέτες που πωλούνται 2000€.

Αν έχεις 2000€ στην τσέπη κοιτάς όσες κάνουν 3000€-4000€ και πάει λέγοντας.

Στην περίπτωση της αγοράς μιας καινούριας μοτοσυκλέτας αυτό θεωρείται φυσιολογικό και η αλήθεια είναι πως οι λόγοι για να μην το κάνεις είναι λίγοι.

Οι καινούριες μοτοσυκλέτες καλύπτονται από 2 χρόνια εγγύηση, έχουν φυσικά καινούρια λάστιχα, καινούριες αλυσίδες και το μόνο που θα χρειαστούν οι περισσότερες από αυτές μετά από 10.000 χιλιόμετρα χρήσης είναι μια αλλαγή λαδιών και φίλτρων.

Αν έχεις λεφτά να πληρώνεις το δάνειο, την ασφάλεια, τα τέλη κυκλοφορίας και τις βενζίνες σου είσαι ΟΚ.

Όμως στην μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα, τίποτα απολύτως δεν είναι δεδομένο. Ακόμα και μοτοσυκλέτες φίλων, που ξέρεις πως τις πρόσεχαν σα να ήταν μωρά στην κούνια, μπορεί να χρειαστούν πανάκριβες επισκευές.

Διότι ΟΛΑ τα μηχανήματα φθείρονται και χαλάνε και όλα τα υλικά έχουν ένα χρονικό όριο ζωής.

Ειδικά τα πλαστικά, τα καλώδια και τα ηλεκτρονικά, μπορεί να δείχνουν σαν καινούρια απ’ έξω αλλά από μέσα τα πράγματα να θυμίζουν στοιχειωμένο δάσος.

Ξεχάστε τις μπούρδες του τύπου “αυτά δεν χαλάνε”.

Οποιαδήποτε μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα έχει φάει τον ελληνικό ήλιο στο κεφάλι για δέκα χρόνια ή έχει ψηθεί μέσα στο κέντρο της πόλης, είναι βέβαιο πως κάποια περιφερειακά εξαρτήματα θα χρειαστούν αντικατάσταση.

Πιθανόν να χρειαστεί μια ντίζα γκαζιού (από 10€ έως και 300€ σε κάποιες περιπτώσεις), ίσως μια πλαστική ή λαστιχένια βάση για τα όργανα, το φαίρινγκ κ.τλ..

Κάτι τέτοιες “χαζές” ζημιές που παραμελήθηκαν, έχουν οδηγήσει στην ολική καταστροφή πολλές μοτοσυκλέτες.

Οπότε, ακόμα κι αν η μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα που σκοπεύετε να πάρετε είναι “καλύτερη κι από καινούρια” εσείς κρατήστε στον κουμπαρά σας ένα ποσό για κάποια “μικροέξοδα”.     

Ακόμα και μοτοσυκλέτες φίλων, που ξέρεις πως τις πρόσεχαν σα να ήταν μωρά στην κούνια, μπορεί να χρειαστούν πανάκριβες επισκευές.

Ακριβή συντήρηση

Με 3000€ παίρνω Hayabusa! Όταν 3000€ έχει πλέον ένα καινούριο παπί ή scooter με μόλις 125 κυβικά, είναι σίγουρα δελεαστικό να μπορείς να αγοράσεις με τα ίδια χρήματα μια μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα που έχει 180 ίππους και ξεπερνάει τα 300km/h.


Όμως αυτό δεν σημαίνει πως τα ανταλλακτικά του Hayabusa κοστίζουν το 1/10 της τιμής που είχαν όταν η μοτοσυκλέτα ήταν καινούρια.
Τα καινούρια ανταλλακτικά έχουν τιμές… καινούριων ανταλλακτικών!

Οπότε μια μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα που έκανε 15.000€ και το ρεζερβουάρ της ως ανταλλακτικό έκανε 2000€, συνεχίζει ακόμα και σήμερα να κάνει 2.000€.


Κι αν το παράδειγμα της Hayabusa είναι εξόφθαλμο λόγω επιδόσεων, τα πράγματα δεν είναι τόσο ευδιάκριτα με τα χρηστικά μοντέλα μοτοσυκλετών, όπως ας πούμε τα On-Off.


Ένα BMW R 1200 GS του 2007 ήταν από τις ακριβότερες μοτοσυκλέτες της αγοράς. Το γεγονός πως τώρα το αγοράζεις ως μεταχειρισμένο μεταξύ 4.000€-6.000€ δεν σημαίνει πως η BMW θα σου πουλάει τα ανταλλακτικά με έκπτωση -90%.


Θα πρέπει να καταλάβεις πως με 4000€ αγόρασες μοτοσυκλέτα των 20.000€ και το κόστος συντήρησής της, εξακολουθεί να είναι αντίστοιχο με μια μοτοσυκλέτας των 20.000€, όχι των 4.000€.

Ακόμα χειρότερα, επειδή είναι μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα οι ανάγκες της για συντήρηση είναι ακόμα μεγαλύτερες.

Δεν ξέρεις αν έχει τρακάρει!

80 μοτοσυκλέτες κατά μέσο όρο εμπλέκονται καθημερινά σε ατυχήματα
80 μοτοσυκλέτες κατά μέσο όρο εμπλέκονται καθημερινά σε ατυχήματα.

Κι έστω πως έχεις κάνει την δουλειά που πρέπει, έχεις αποφασίσει σε ένα μοντέλο με βάση το κριτήριο για το τι μπορεί να σου ζητήσει στα επόμενα χιλιόμετρα κι αν ταιριάζει στην χρήση για την οποία την θέλεις.


Ποιος όμως μπορεί να σου πει, οτι ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα που θέλεις να αγοράσεις, αν δεν έχει τρακάρει, αν στην πρώτη λακκούβα, ή μεγάλο ταξίδι δεν θα δεις το πλαίσιο να σε χαιρετά;


Για τον έλεγχο του πλαισίου χρειαζόταν ως τώρα μια χρονοβόρα και ανάλογα υψηλού κόστους διαδικασία.

Η μοτοσυκλέτα θα έπρεπε να λυθεί, να αποχωριστεί τον κινητήρα της και να μπει στην καλίμπρα ώστε να μετρηθεί με ακρίβεια. Ο χρόνος ξεπερνούσε τις 4 ημέρες και το κόστος τα 500 ευρώ.

Ωστόσο όταν πρόκειται για αγορά και ακόμη περισσότερο για την ασφάλεια, αρκετοί μέλλοντες ιδιοκτήτες το επιζητούσαν.


Η λεπτομέρεια εδώ, είναι πως από φέτος στην Ελλάδα ο ίδιος ο μάστορας –δεν πας αλλού δηλαδή– έχει στα χέρια του ένα νέο εργαλείο στο μικρότερο κόστος της Ευρώπης.

Καλεί την MotoCert και παίρνει πιστοποιητικό και διάγνωση από 3D lazer, χωρίς να λύσει βίδα: Ότι κι αν έχει η συγκεκριμένη μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα που θέλεις να αγοράσεις, θα βρεθεί με ακρίβεια σε υποδιαίρεση του χιλιοστού.

μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα


Υπάρχει και σε αυτό το πρόβλημα λύση λοιπόν!

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΜΗΧΑΝΗΣ

  • Κράτα ένα ποσό στην άκρη για πιθανές βλάβες.
  • Δώσε μικρότερη προκαταβολή και αναλόγως του είδους της μοτοσυκλέτας, κράτησε στην άκρη ένα ποσό για τα “πρώτα έξοδα”.
  • Τα χρόνια είναι το ίδιο σημαντικά με τα χιλιόμετρα
  • Είναι λάθος να νομίζεις πως μια μοτοσυκλέτα 10-20 ετών που έχει κάνει μόνο 10.000km δεν θα έχει προβλήματα. Ο χρόνος προκαλεί φθορές στα πλαστικά, τις τσιμούχες και τα καλώδια, τόσο εξωτερικά του κινητήρα, όσο και μέσα στον κινητήρα, ανεξάρτητα από την χρήση.
  • Μην πεις ποτέ: “Έλα μωρέ, ένα φανάρι θέλει…” αν δεν ξέρεις πόσο κοστίζει, διότι το φανάρι μπορεί να κάνει πιο ακριβά από την μοτοσυκλέτα που θέλεις να αγοράσεις.
  • Οι ακριβές μοτοσυκλέτες έχουν ακριβά ανταλλακτικά
  • Όσο πιο περίπλοκη τεχνολογικά είναι μια μοτοσυκλέτα, τόσο πιο ακριβά κοστίζουν οι βλάβες της

  • Τέλος ζήτα πιστοποίηση για την μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα που σκοπεύεις να αγοράσεις μέσω της MotoCert, καθώς δεν υπάρχει αυτή την στιγμή πιο γρήγορος και άμεσος τρόπος στην Ελλάδα, να δεις με απόλυτη ακρίβεια πόσο κοντά σε κατάσταση καινούριας, είναι η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας, που σε ενδιαφέρει. και να ξέρεις με κάθε βεβαιότητα αν έχει πέσει ή όχι.

Μην πεις ποτέ: “Έλα μωρέ, ένα φανάρι θέλει…” αν δεν ξέρεις πόσο κοστίζει, διότι το φανάρι μπορεί να κάνει πιο ακριβά από την μοτοσυκλέτα που θέλεις να αγοράσεις.

Τι σου λέμε, με λίγα λόγια, να μην πάρεις μεταχειρισμένη; Σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση, το ακριβώς αντίθετο: Πάρε μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα!

Απλά να πάρεις εκείνη που θα είναι κατάλληλη για εσένα προσωπικά, να την ελέγξεις καλά πριν την κάνεις δική σου, ώστε στο τέλος αυτό που θα σου μείνει να είναι μονάχα η ευχαρίστηση να την κάνεις βόλτα! Τόσο απλά, και καλά χιλιόμετρα από εμάς!

Πηγή: Motomag

Σχετικά με MotoCert

Η MotoCert είναι μια σύγχρονη εταιρεία με αντικείμενο την αξιολόγηση – μέτρηση, τεκμηρίωση και πιστοποίηση της κατάστασης του πλαισίου μιας μηχανής ή σκούτερ. Επενδύοντας στην καινοτομία και με γνώμονα πάντα την ασφάλεια του αναβάτη η MotoCert επένδυσε πόρους και χρόνο προκειμένου να σας προσφέρει μια συνδυαστική, τεκμηριωμένη λύση σχετικά με τη διάγνωση και την τεκμηρίωση της κατάστασης του πλαισίου μιας μηχανής ή σκούτερ οδηγώντας στην διαμόρφωση και παραγωγή Πιστοποιητικού Μέτρησης Πλαισίου από την MotoCert. Η Μέτρηση, Διάγνωση και Τεκμηρίωση σε αναφορά με το πλαίσιο μιας μηχανής ή σκούτερ αποτελεί το μέλλον στο χώρο της ασφάλειας των μοτοσικλετιστών.
Κερδίστε ένα κράνος SHOEI NXR αξίας 519 € !!!Πάρτε μέρος στο διαγωνισμό
+ +